dilluns, 28 d’octubre del 2013

Educació sentimental: Lou Reed


Encara que a molts els sembli mentida, alguns de nosaltres vam fer bona part de la nostra educació sentimental amb el vinil i la cinta de cassette. Lou Reed va ser una de les potes musicals de la meva adolescència i de les poques que van aguantar el meu viratge cap a la música negra, sobretot el jazz.

Traient literalment la pols dels vells LPs de Lou Reed i la Velvet Underground i repassant els títols de les cançons m’he vist a mi mateix amb setze o disset anys intentant esbrinar la lletra de Sweet Jane o provant de treure els acords de Sunday morning amb la guitarra de la meva germana i assajant de cantar-les amb el característic recitat del novaiorquès.

Quan Lou Reed va visitar el CCCB fa pocs anys vaig fer el tossut i no hi vaig voler anar, incapaç de suportar com un mite de la meva joventut s’avenia a ser exhibit com a producte cultural mediàtic al servei de la politiqueria local. Potser volia conservar les sensacions del concert de principis dels noranta al Velòdrom d’Horta, darrera vegada que vaig sentir una connexió directa amb el poeta de Brooklyn.

Un no sap mai per què uns artistes ens segueixen acompanyant tota la vida i d’altres no. No gaire anys després que escoltés una i altra vegada Rock´n roll Animal, i sense saber que acabarien sent parella, vaig entreveure la resposta en un espectacle de Laurie Anderson anomenat Home of the Brave, on musicava uns versos de William S. Burroughs que deien alguna cosa així: “El llenguatge és un virus que ve de l’espai… i escoltar el teu nom és millor que veure’t la cara”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada